Friday, May 20, 2011

Triffle

Puding ni sangat famous. Mungkin dek kerana rasa dia dia yang ada banyak combination - kek sponge, lemak dari kastad dan susu, rasa segar dari buah koktel dan rasa kenyal dari jelly. Tapi puding ni pun sebenarnya ada banyak variety juga dek kerana telah disuairasa oleh tekak pembuatnya.

Yang saya nak persembahkan di sini adalah versi Nanirostam kerana bagi saya dan keluarga ini adalah versi terbaik. Itu pun saya tak ikut 100% yakni saya minus jelly. Tak ada sebab spesifik kenapa jelly di'minus'kan, hanya sebab tak ada stok kat rumah je mas abuat tu..hehehe. Memasak ni kadang kalau nak tunggu semua bahan ada kena buat perancangan awal. But for me, most of the time saya buat bila mood datang. Alhamdulillah, sehingga hari ini, Mr. mood masih berkawan baik dengan saya. Rasanya sangat sedapppp dan nyaman. Cubalah sendiri.

No comments:

Post a Comment