Sunday, April 21, 2013

Happy Birthday Dikja dan Kek Red Velvet (dalam disposable foil)

Assalamualaikum.

Last week 17.4 adalah harijadi anak perempuan ke 3 saya, Iman Fariza (Dikja) yang tahun ni dah masuk 9 tahun. Selamat harjadi anak umi, moga jadi anak yg solehah dan berjaya dunia akhirat. Dia minta nak sambut birthday kat sekolah agama bersama kawan2.. Permintaan disuarakan dah petang hari, dan saya pun teringat bahan2 red velvet dah sedia, maka buatlah red velvet utk dia bawa ke sekolah dalam alumunium foil ni. Sementelah dah agak lama saya tak buat kek red velvet. Macam pernah saya tulis dahulu, kek ni macam ada badi, lama tak makan teringin nak. Kadang tu buat bukan makan pun tapi asalkan buat. Hiasan ala kadar je sebab mata pun ngantuk nunggu kek sejuk utk ditoppingkan. Esok paginya saya perlu keluar awal so kek perlu disiapkan malam itu juga..

Sekarang ni saya lihat ramai penjual kek dah pakai aluminium foil ni.. Mungkin lebih senang dan kos pun tak tinggi (yg saya beli saiz square 8 inci ni rm9.90/10 pcs). Bakar kek dalam tu, hias ala kadar terus boleh hantar ke customer, acuan n packing 2 in 1...especially kalau untuk makan2 je. Ada macam2 saiz saya tengok kat kedai bahan bakeri, siap ada penutup plastik.

Wassalam..



Dikja...




No comments:

Post a Comment