Monday, September 8, 2014

Roti Dengan Sos Butterscotch

Salam.


Famous dengan nama roti sarang lebah. Mungkin sebab roti dibentuk kecil2 dan disusun rapat dalam loyang dan kelihatan spt lubang2 sarang lebah (ye ke?). Setelah disirami degan sos butterscotch, warnanya yg kecoklatan dan sos tersebut seakan madu yang keluar dari sarang. 
Apa2 pun, roti ini adalah sangat sedappppp. Tak tipu, tak tipu...Sos butterscotch tu yg menyedapkan roti ni. Anak saya tanya "tak boleh ke siram je sos ni kat roti Gardenia?".. Adoiii, tak sama la nak oii sebab yg syoknya tu bila sos tu dimakan dengan roti yang fresh baru dibakar dan ketika masih suam2.. 
Dan....disebabkan penangan roti ni, saya tak sabar nak mencari breadmaker. Ya! Saya harus cari breadmaker!! Sebelum ni dah ada ura2 saya nak beli BM, tapi tak berapa bersungguh. Sekarang saya bersungguh! Sabar ya mr BM, you will be in my kitchen shortly..
Alkisah nya semalam tatkala matahari merembang di tengahari saya memejalkan otot lengan menguli roti ni. TAPI saya tak tegar.... Uli sampai saya larat je. Dan tunggu doh naik pun sampai saya larat tunggu je. Maka, jadilah roti saya agak padat NAMUN tetap sedap spt yang didescribe di atas. 


Nantikan kemunculan roti ini lagi di dapur Recipe Tester yang bakal didalangi oleh mesin idaman di bawah...


No comments:

Post a Comment